Klantenportaal

Support

support

Vragen omtrent hosting

  • Hoe moet ik mijn website plaatsen?

    Uw website kunt u plaatsen middels een ftp-programma. Wij adviseren hiervoor de programma’s FileZille of ws-ftp. Deze zijn beiden gratis te downloaden. Het gebruik van Internet Explorer als ftp-programma raden wij af aangezien deze niet geheel compatibel is. De inlog-gegevens hebt u ontvangen van ons in een pdf-bestand; deze gegevens hebt u nodig om verbinding te maken.
  • Hoe kom ik bij phpmyadmin?

    U kunt phpMyadmin bereiken door te surfen naar http://www.uwdomeinnaam.be/phpmyadmin. Vervolgens kunt u inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord welke u van ons gekregen hebt. Overigens staat ook op de brief vermeld hoe u in kunt loggen op PhpMyAdmin

 

Vragen omtrent e-mail

  • Hoe stel ik mijn email in ?

    Aangezien onze mail op verschillende apparaten op te halen is hebben we hiervoor een aparte handleiding “Mail op domeinnaam instellen” beschikbaar.
  • Welke mailservers hebben jullie?

    Voor inkomende mail dient u mx1.businessconnect.be te gebruiken. Voor uitgaande mail kunt u gebruik maken van mx-out.businessconnect.be (indien uw verbinding via ons loopt). Hebt u geen verbinding van ons dan kunt u versturen via de mx1.businessconnect.be waarbij u in uw mailprogramma aangeeft dat u aan wilt melden. Gebruik voor dit aanmelden dezelfde gegevens als voor de inkomende mail. Eventueel kunt u ook een afwijkende poort opgeven (namelijk 587) indien u achter een Telenet of Proximus-verbinding zit welke uitgaand verkeer naar poort 25 blokkeert.

    Raadpleeg eventueel onze handleiding “Mail op domeinnaam instellen“; hierin staat met schermafdrukken voor diverse apparatuur en programmatuur vermeld hoe u dit in dient te stellen.

  • Kan ik mijn email beveiligd ophalen?

    Uiteraard kunt u uw mail beveiligd ophalen bij ons. In uw mailinstellingen op uw smartphone of computer dient u aan te geven dat de verbinding beveiligd moet zijn. Voor POP en IMAP ondersteunen we SSL; voor SMTP ondersteunen we TLS. Voor meer informatie kunt u ook onze handleiding “Mail op domeinnaam instellen” raadplegen.
  • Kan ik mijn account instellen in Gmail?

    Uw account binnen GMail gebruiken is mogelijk. In onze handleiding “Mail op domeinnaam instellen” staat de configuratie hiervan met schermafdrukken uitgelegd.
  • Kan ik ook mijn agenda en contactpersonenen synchroniseren ?

    Jazeker; dat is mogelijk. U kunt dat doen middels onze dienst “Hosted Exchange”. Lees meer over Hosted Exchange.

  • Hoe gebruik ik webmail?

    Om van webmail gebruik te kunnen maken, dient u een internetverbinding en een browser (Firefox, Chrome, Internet Explorer etcetera) te hebben. U start uw browser op en maakt een verbinding met het Internet. Vervolgens surft u naar de internetlocatie webmail.businessconnect.be . Vervolgens kunt u aanmelden met uw email-gegevens (welke u in een separaat schrijven reeds hebt ontvangen).
  • Hoe veilig is webmail?

    De veiligheid van deze mail bepaalt u in principe zelf. Open bijvoorbeeld nooit bestanden die u niet vertrouwd. Maar bovenal dient u er bij webmail op te letten dat gebruikers na u niet uw mailbox kunnen openen. Bepaalde browsers (Explorer) bieden namelijk de mogelijkheid om wachtwoorden vast te leggen. Gebruik deze functie niet. Iedere gebruiker die na u komt en (toevallig) uw loginnaam weet, krijgt dan automatisch het daarbij behorende wachtwoord en kan dus uw e-mail lezen! De informatie die wordt uitgewisseld tussen onze mail server en uw browser, wordt versleuteld over het internet verstuurd middels een certificaat. U kunt er dus zeker van zijn dat de gegevens die u ontvangt van onze server afkomstig zijn en dat deze onderweg niet gewijzigd kunnen worden.
  • Waar vind ik meer informatie over webmail?

    We hebben een handleiding beschikbaar waarin meer uitleg wordt gegeven over het werken met onze webmail-oplossing. Download de handleiding “Handleiding webmail“.

 

Domeinnaamregistraties

  • Hoe kan ik een domeinnaam registreren?

    Via onze verkoopafdeling kunt u aangeven welk domein u wenst vast te leggen. Afhankelijk van het zogeheten Top-Level-Domain zijn eventueel aanvullende formulieren vereist (bijvoorbeeld afschrift Kruispuntbank of soortgelijk). Voor .be, .eu, .com, .net, .org, en .info-domeinen is dit echter niet noodzakelijk.
  • Hoe kan ik zien of een domein vrij is?

    Via onze website https://businessconnect.be/whois/ kunt u controleren of domeinen vrij zijn. Helaas geeft iedere domeinnaamextensie een eigen tekst terug dus het resultaat zult u zelf moeten interpreteren.

    Wanneer een domein vrij is kunt u deze via ons registreren.

  • Hoe kan ik een domein verhuizen?

    Als u een domein wilt verhuizen dan dient u bij de huidige registrar de zogeheten “autorisatiecode” op te vragen. Met behulp van die code kunnen wij het domein naar ons toe verhuizen.
  • Welke domeinen kan ik registreren via BusinessConnect?

    Via BusinessConnect kunt u niet alleen de standaard-domeinnamen registreren waaronder .be of .eu, maar wij registreren meer dan 80 verschillende domeinextensies. Dit is ideaal wanneer u bijvoorbeeld een merkrechthouder bent en u dit merk wilt beschermen door de domeinen vast te leggen. Hier hebt u dan slechts één partij voor nodig.
  • Kan ik mijn eigen nameservers gebruiken?

    Indien wij uw domeinen registeren is het mogelijk dat u uw eigen nameservers gebruikt. U dient zich er dan wel van te overtuigen dat deze voldoende redundant zijn opgezet. Vanwege onze configuratie is het niet mogelijk voor ons om alleen secondary DNS te draaien van uw domeinen. Echter, waarom zou u uw eigen dns willen draaien ? Wij beschikken over drie nameservers in drie verschillende TLD’s welke in drie verschillende netwerken draaien én op 2 continenten beschikbaar zijn!

 

Overige technische vragen

  • Welke IP addressen hebben jullie nameservers?

    Onze nameservers zijn voor IPv4 en IPv6 bereikbaar op de volgende adressen:

    • ns0.businessconnect.be : 185.186.150.53 / 2a0b:7d80::53
    • ns1.businessconnect.be : 1876.74.234.73 / 2001:4cb8:297:118::1:53
  • Ik wil een wijziging in DNS maken

    Indien wij de DNS van uw website draaien kunt u wijzigingen zelf maken via ons klantportaal mijn.businessconnect.be.
  • Moet ik zelf een backup maken van mijn data?

    Ja, u dient zelf backups te maken van uw data. Vaak is dat vanuit een content-management systeem zelfs dusdanig in te stellen waardoor dit volledig geautomatiseerd gebeurd. Voor continuiteit van ons bedrijf maken wij uiteraard ook backups van alle servers maar deze zijn niet eenvoudig te gebruiken om één bestand hieruit terug te plaatsen. Dit heeft wel tot gevolg dat het terugplaatsen van één bestand een tijdrovend karwei is. Daarom zullen wij u daarvoor wel de gemaakte kosten moeten aanrekenen.
  • Hoe kan ik dealer worden van websites en verwante diensten?

    Wij kunnen ons voorstellen dat u enerzijds een breed pakket aan diensten wilt aanbieden aan uw klanten. Dat streven wijzelf ook na. Maar anderzijds blijft u als schoenmaker liever bij uw leest. Om toch de vragen van uw klanten te kunnen beantwoorden, hebben wij voor u daarom een dealerprogramma ontwikkeld. Dit dealerprogramma is dus vooral interessant indien uw klant u vraagt om de hosting van zijn website te regelen. Voordelen voor u als dealer:

      • U ontvangt van ons een jaarlijks terugkerende bonus over de omzet van door u aangebrachte klanten;
      • U heeft geen debiteurenrisico, want wij factureren de eindgebruiker;
      • U maakt gebruik van de hoogwaardige kennis en kunde van BusinessConnect en hoeft dus zelf niet in apparatuur en kennis te investeren;
      • U krijgt geen technische vragen of problemen; de klant neemt direct contact op met ons en wij lossen eventuele problemen voor u op;
      • U kunt desgewenst zelf bepaalde technische zaken inzien en aanpassen;
      • U hoeft slechts een eenvoudige procedure te doorlopen, dus geen moeilijke zaken;
      • U kunt alles telefonisch of per email regelen;

    Neem contact met ons op voor de exacte dealervoorwaarden en -condities.

 

Vragen omtrent het klantportaal

  • Wat kan ik doen in het klantportaal?

    In ons klantportaal kunt u toegang krijgen tot al uw diensten die u bij ons ondergebracht heeft. Van een aantal diensten kunt u ook instellingen wijzigen. Daarnaast kunt u ook eenvoudig uw nota’s downloaden en betalen.
  • Hoe kan ik inloggen in het klantportaal?

    Om in te loggen op het klantportaal gaat u naar https://mijn.businessconnect.be U kunt inloggen door middel van uw mailadres en het bijbehorend wachtwoord voor de klantportaal.
  • Hoe krijg ik een account voor het klantportaal?

    Indien u nog geen toegang heeft tot onze portaal kunt u klikken op de link “Activeer mijn account”. Vervolgens vult u uw emailadres in en drukt u op de knop “Activeren”. Vervolgens zal er een mail gestuurd worden naar u met het wachtwoord wat u kunt gebruiken. Indien uw mailadres bij ons niet bekend is, dient u aanvullende gegevens in te voeren waarna wij deze controleren.
  • Welke functionaliteit komt er nog meer in het klantportaal?

    De portaal zoals deze nu is zal verder nog uitgebreid worden met meer mogelijkheden. Hierdoor kunt u als relatie meer zelf doen op de momenten dat het voor u uitkomt.

 

Administratieve Vragen

  • Hoe kan ik een dienst afnemen?

    Indien u een dienst wenst af te nemen van BusinessConnect kunt u contact met ons opnemen per telefoon via ons contactformulier. Wij komen graag met u in contact om ook u kennis te laten maken met onze diensten en service. Nadat we hebben besproken welken diensten u wenst te hebben, maken wij een duidelijk contract op waarop de diensten staan omschreven. Dit wordt aan u ter ondertekening voorgelegd. Na ontvangst van het ondertekende contract gaan wij de diensten inrichten waarbij u na oplevering de benodigde technische gegevens van ons ontvangt per post.
  • Hoe kan ik betalen?

    De diensten welke u afneemt worden door ons maandelijks, per kwartaal of per jaar vooraf gefactureerd. U kunt het verschuldigde bedrag overmaken op IBAN BE89 7512 0501 4085 ten name van BusinessConnect bvba te Wortel. Bij betalingen gaarne uw factuur- en debiteurnummer vermelden voor een vlotte verwerking van uw betaling. Deze gegevens staan ook vermeld op uw nota. Wij accepteren geen contante of paypal-betalingen.
  • Kunnen we jullie machtigen voor automatische incasso?

    Nee, dat is niet mogelijk.
  • Hoe kan ik een dienst opzeggen?

    Indien u de op te zeggen dienst niet meer gebruikt dient u dit schriftelijk kenbaar te maken. Dit kan per mail  of per brief. Opzeggen is alleen mogelijk per einddatum contract. Indien u tussentijds opzegt worden de resterende termijnen op één slotnota in rekening gebracht.
  • Mijn dienst is afgesloten, wat nu?

    Wanneer u te lang achterstaat met uw betalingen en u hebt reeds één of meerdere rappels ontvangen, sluiten wij uw dienst af. Dit houdt in dat u geen gebruik meer kunt maken van uw website, mail of andere dienst welke u bij ons afneemt. Overigens kunnen wij afhankelijk van het openstaand bedrag de toegang tot alle diensten welke u bij ons afneemt blokkeren. Nadat u bent afgesloten dient u de openstaande facturen alsnog te voldoen alsmede de heractivatiekosten. Zodra deze zijn ontvangen, wordt uw dienst weer in werking gesteld.

 

Mijn vraag staat er niet tussen.

Wij vinden het belangrijk dat u snel en correct geholpen wordt. Als uw vraag er niet tussen staat kunt u onderstaand formulier gebruiken om uw vraag te stellen. Wij beantwoorden deze dan zo snel mogelijk.





Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

Uw vraag