Voor remote beheer gebruiken wij Anydesk. Anydesk is een hulpprogramma waarmee wij externe toegang kunnen krijgen tot uw werkplek. Dit is te gebruiken wanneer u er met de supportpagina en/of telefonische support niet uit komt.
Waar kan ik Anydesk downloaden?
Anydesk is te downloaden vanaf onze website https://businessconnect.besupport/remote-hulp/ voor zowel Windows, Mac en Android-systemen.
Bij het downloaden krijgt u de vraag om het programma op te slaan of uit te voeren. Kies in dit geval voor “Uitvoeren”.
Hoe gebruik ik Anydesk?
Als u Anydesk hebt gedownload kunt u dit bestand uitvoeren vanuit de map “Downloads” op uw computer.
Bij het opstarten kunt u onderstaande melding krijgen:
Klik op “Uitvoeren” om het programma daadwerkelijk uit te voeren.
Als het programma is opgestart krijgt u onderstaand scherm te zien:
Geef de code door aan de medewerker van BusinessConnect. In dit voorbeeld is de code “544 145 188”. Deze code zal toegang mogelijk maken tot uw werkplek.
Als onze medewerker uw code heeft ingevoerd zal de toegang opgebouwd worden. U krijgt onderstaand scherm waarin u de toegang kunt bevestigen:
Klik hier op de knop “Accepteren”. Het kan zijn dat uw computer nog een extra melding geeft of vraagt om een account met beheerdersrechten. Vul dan de benodigde accountgegevens in.
Wij kunnen u nu helpen uw probleem op te lossen.
Let op: Omdat wij toegang hebben tot uw scherm(en) adviseren wij u om programma’s of vensters die u niet aan ons wilt laten zien te sluiten! Wij zullen geen zaken aanpassen die u niet hebt gevraagd en geen aanpassingen maken zonder uitleg of overleg.
Mocht u de verbinding willen verbreken dan kunt u op de rode knop “Beëindigen” klikken. De verbinding wordt vervolgens per direct beëindigd. Nieuwe toegang is niet mogelijk tenzij u deze zelf weer accepteert.